Vuokraa koneita

Leasing

Leasing, eli vuokraus on järkevä vaihtoehto toiminnallenne, kun ette halua kerralla sitoa pääomaa tarvitsemiinne koneisiin ja laitteisiin.

Ottakaa yhteyttä ja katsotaan teille tarvitsemienne koneiden ja laitteiden vuokraukseen kuukausiveloitteinen paketti. Halutessanne myös tarvikkeineenkin.

Uudistuneen kirjanpitolain myötä vuokralleottaja saa merkitä hyödykkeen tilinpäätökseen siten kuin se olisi ostettu investointi.

Liisattu kone on mahdollista lunastaa itselleen vuokra-ajan päätyttyä. Esim 36 kk vuokrauksessa lunastus-summa on 10%!

Ystävällisin yhteistyöterveisin 

Asiakaspalvelu

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Työstökone.fi myy tuotteitaan kaikille: Yksityisille henkilöille, yrityksille, puolustusvoimille, oppilaitoksille ja julkisille tahoille ym. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Voitte tilata ja maksaa tuotteita myös verkkokaupan muilla tilaus- ja maksutavoilla tapauskohtaisesti. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksutavat Työstökone.fi verkkokaupassa ovat: Verkkopankkimaksu, luottokorttimaksu, osamaksu, lasku ja ennakkomaksu tilisiirtona.

Maksutiedot ennakkomaksua varten: Työstökone, tilinumero IBAN: FI07 5710 8320 1316 78.

Maksu pankkipainikkeilla

Checkout maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet, eli voit maksaa Nordean, Osuuspankin, Säästöpankin, POP-pankin, Danske Bankin, Handelsbankenin, S-pankin, Ålandsbankenin ja LähiTapiola pankin maksupainikkeilla. Maksun saajana tiliotteella näkyy Checkout Finland Oy. Välitämme maksusi verkkokauppiaalle.

Maksut luottokorteilla

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti Netsin SSL-suojatulla maksulomakkeella. Verkkokaupalla eikä Checkout Finland Oy:llä ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta järjestelmiimme. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode –todentamispalvelut..

Verkkokauppa käyttää Checkout maksunvälityspalvelua korttimaksuissa. Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Maksukorttimaksuissa kauppa syntyy asiakkaan ja Checkout Finland Oy:n (2196606-6) välille. Checkout Finland Oy vastaa korttimaksuihin liittyvistä velvoitteista ja reklamaatioista. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Työstökone
Silakatu 2
20380 Turku

045 1094 242
tyostokone@machineshop.fi
www.työstökone.fi
Y-tunnus 1511817-5

Toimitustavat ja -kulut

Toimitustapamme ovat: Kiitolinjan perilletoimitus (yli 35 kg painavat tuotteet), nouto Postista (alle 35 kg tuotteet), Postin perilletoimitus (alle 35 kg tuotteet), nouto Matkahuollosta, Nouto sovitusti noutovarastoltamme.

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Toimitusaikamme vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Takuu

Tuotteiden mukana tulee tehtaan takuutosite, muutoin maksutosite tai maksutapahtuma toimii takuutositteena. Takuu on voimassa, jos tuote menee normaalissa käytössä rikki, tai on valmistusvikainen. Todettuamme tarvittaessa meille toimitetussa tuotteessa tai sen osassa materiaali- tai valmistusvirheen, vaihdamme sen uuteen vastaavaan tuotteeseen tai korjaamme sen. Työstökone.fi myöntää useimmille tuotteilleen vähintään vuoden takuun, samoin kaikille alkuperäisvaraosille. Takuu ei korvaa mahdollista työssä tapahtuneesta viallisesta materiaalistanne tai käytöstänne johtuvia välillisiä vahinkoja, eikä normaalissa käytössä kuluvia osia. Tarjoustuotteille ja kampanja/loppu/poistoerille ei myönnetä täyttä takuuta tai palautusoikeutta. Tuotteilla on varaosatakuu, eli esim. hajonneen osan tai komponentin tilalle saa uuden rikkinäistä vastaan.

Palautusoikeus ja tuotteen vaihtaminen

Lähetyksillä on 14 päivän palautusoikeus tilauksen vastaanottamisesta lähtien. Tuote voidaan palauttaa, mikäli se on käyttämätön ja vahingoittumaton. Alkuperäispakkauksen tulee myös olla vahingoittumaton ja myyntikelpoinen. Ostaja maksaa kaikki kulut palautuksissa ja takuutuotteiden / komponenttien toimituksissa. Tilaustuotteissa on vain vaihto-oikeus.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa Yhteystiedot -kohdassa mainittuun sähköpostiosoitteeseen tai soittamalla Yhteystiedot -kohdassa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.

Tietosuoja

Henkilötietojen käsittelysopimus / Data Protection Agreement

MISAT ANNEX CONCERNING THE PROCESSING OF PERSONAL DATA IN OUR WEBSITES AND ELSEWHERE

1 Introduction. This annex concerning the processing of personal data (”Annex”) is an inseparable part of the Terms of Use of Electronic Channels for Misat Contract Customers (”Agreement”) applicable to Misat customers using order channels (”Customer”) and Misat (”Supplier”). This Annex concerns the processing of personal data in connection with Misat order channels (“Service”). The purpose of this Annex is to ensure the necessary level of privacy and data security of the personal data of the Customer (“Customer Data”) processed by the Supplier. This annex defines the principles and terms of privacy and data security related to personal data, that the Supplier agrees to comply with. Personal data will not be transferred between the parties under the Agreement. In this annex the parties agree upon personal data processing for and on behalf of the Customer whereby the Customer is the data controller. 2. Scope of personal data The Supplier processes the following Customer Data on behalf of Customer: Categories of data subjects: • Customer employee/personnel information, when sending or receiving a delivery by using the Service • Customer’s customer information Types of personal data: name, address, email address, phone and fax number and door code of data subject. 3 General requirements for privacy and data security The Supplier shall have documented processes and an operational model for risk management in its operations. The Supplier is responsible to detect and identify privacy and data security risks and to prevent and minimize such risks. The Supplier shall have sufficient expertise and resources to carry out the privacy and data security measures defined in this Annex. The 2 (5) 7.5.2018 Misat Domicile: VAT-number FI15118175 Supplier shall, if necessary, work together with Customer’s privacy and data security personnel. 4 Data protection and processing personal data The Supplier processes the Customer Data on behalf of the Customer. Personal data means information relating to an identified or identifiable natural person (hereafter referred to as “Data Subject”). Personal data may be e.g. the data identifiable to employees, customers or other persons. The Customer is the controller of the Customer Data and the Supplier is the processor of the same. The Parties agree to abide by the legislation, regulations and official decrees and guidance of Finland and the European Union. As the controller, the Customer is responsible for ensuring that it has the necessary rights and has acquired the necessary consent to process Customer Data. The Customer is responsible for drafting a description of the data file and keeping it accessible as well as informing the Data Subjects. The Supplier has the right to process Customer Data only in accordance with the Agreement, this Annex and the written guidance of the Customer and only insofar as it is necessary to deliver the Service. The Supplier shall have the right to use a subcontractor, who has been appointed in the agreement or its appendix or otherwise announced to the Customer in the manner described below, in the processing of the Customer’s personal data in accordance with currently valid data protection legislation. The Supplier informs the Customer of any changes to the subcontractors that it uses if it may affect the processing of Customer’s personal data. Within thirty (30) days of having received the announcement of the change of subcontractor, the Customer may inform the Supplier in writing that it opposes the appointment of one or several of the subcontractors stated in the announcement, in which case the Supplier can notify the Customer of a price change that corresponds to the change in data processing costs that the Supplier incurs due to the Customer opposing the use of a subcontractor. The Supplier may alternatively terminate the agreement to expire no earlier than thirty (30) days from the date on which the Supplier sent the written notice to the Customer. If the Customer does not indicate that it opposes the use of the subcontractors it has been notified of pursuant to this section, the Customer is considered to have accepted the use of the subcontractors in question. The Supplier reserves the right to announce changes to its data protection practices and subcontractors on its website or through other 3 (5) 7.5.2018 Misat: VAT-number FI15118175 electronic means so that the contact person or other representative appointed by the Customer for the service is informed of this or has access to such notifications. The Supplier shall sign written agreements with its subcontractors and shall ensure that the subcontractors will adhere to the terms of this Annex. The Supplier shall regularly supervise the actions of its subcontractors and shall be liable for the acts of its subcontractors as if they were the Supplier’s own. Personal data may not be stored, transferred, collected, disclosed, modified or in other ways processed in countries outside the European Union or the European Economic Area. The Supplier must immediately forward all requests to inspect, rectify, erase, ban the processing of data or other requests received from the Data Subjects, to the Customer. Customer’s request, the Supplier must support the Customer to carry out the requests of the Data Subjects. The Supplier shall ensure that it can carry out all the statutory requests of a Data Subject. The Supplier shall be entitled to invoice from the Customer reasonable costs that are incurred by fulfilling these requests. The Supplier shall direct all inquiries by the data protection authorities to the Customer and shall wait for further instruction from the Customer. If nothing else is agreed, the Supplier is not allowed to represent the Customer or act on behalf of the Customer in relation to the authorities. At Customer’s request the Supplier is obligated to prove that it and its subcontractors adhere to the terms of this Annex. By giving a prior 30 days’ written notice, Customer or a third-party auditor (not being a competitor of the Supplier) on behalf of Customer may inspect Supplier’s and its subcontractors’ compliance with this Annex. The Supplier shall rectify the detected infringements and shortcomings without delay. Each Party shall carry its own costs caused by the audits. If an audit shows a material breach of this Annex by the Supplier, it shall pay the costs of the third-party auditor for the audit as well as for the subsequent inspection of the corrections. Once the agreement expires, the Supplier shall return and/or remove the Customer Data according to the guidance given by the Customer. If the Customer has not given guidance to the Supplier within one month of the expiry of the Agreement, the Supplier must inquire the Customer for guidance concerning the removal and return in writing and store the data of the Customer for three months. If the Customer has not used 4 (5) 7.5.2018 Misat: VAT-number FI15118175 the order channels in the last thirteen (13) months, Supplier shall notify the Customer that all personal and other customer data may be deleted within 2 months. The Supplier shall support the Customer in the extent requested by the Customer in transferring the data of the Customer. Thereafter the Supplier shall ensure that the copies of the Customer’s data in possession of the Supplier and its subcontractors shall be destroyed and confirm the destroying thereof to the Customer in writing. 5 Data security The Supplier shall ensure an appropriate level of security by implementing technical and organizational measures required by applicable data protection laws. In implementing the data security measures the nature, scope, context and purposes of processing as well as the risks is taken into account. E.g. the following rules must be adhered to when processing data: 1) The personnel of the Supplier and its subcontractors shall commit to maintain the confidentiality of the Customer Data. 2) The systems and communications used to process the Customer Data shall be protected by appropriate and up-to-date data security solutions in accordance with the prevalent industry standards. 3) The Customer Data shall not be used for Supplier’s own business or other purposes of its own. The Supplier shall be responsible for backing up of the Customer Data, unless otherwise agreed. 6 Managing data security incidents The Supplier shall notify the Customer without delay of all data security incidents such as security breaches, accidental or unlawful destruction or alteration, unauthorized disclosure or access to Customer Data. The notification must describe the events as accurately as possible, whose data or what data was concerned, and the volumes of affected Data Subjects or data. The Supplier shall investigate all causes for the breach and take appropriate actions to end the breach, mitigate the effects and prevent further similar breaches. The Supplier must without delay document the results of the investigation and the actions taken for the Customer. 5 (5) 7.5.2018 Misat Domicile: VAT-number FI15118175 The Supplier must work together with the Customer and ensure that the Customer has the documentation required by legislation and data protection authorities regarding data security incidents. 7 Revisions of this Annex The Supplier shall be obligated to inform the Customer in writing of all changes that may affect its ability or prospects to abide by this Annex and the written guidance of the Customer. The Parties will agree of all additions and changes to this Annex in writing.